- Egyéni iskola előkészítő foglalkozások– nagycsoportos óvodások részére
Deákné B. Katalin kidolgozott módszere alapján. A fejlesztések 4 fő bástyái: a matematikához való készségek, az íráskészség, az olvasáshoz való motiváció és a gondolkodás fejlesztése.
Ha úgy érzik, hogy külső segítséget vennének igénybe a nyugodtabb iskola kezdés érdekében, akkor keressenek bizalommal.
Sindelar -Zsoldos program:
A kiegyensúlyozott tanulási folyamathoz szükséges részképességek gyengeségének felismerésére és fejlesztésére szolgáló, precízen kidolgozott eljárás, amely szakértő irányítással akár otthon is végezhető napi 10 perc ráfordítással.
Két szinten:
1. A tanulási zavart okozó részképesség-gyengeségek felismerése és terápiája nagycsoportos, iskolába készülő óvodás gyerekeknél
2. Vizsgálóeljárás az iskolás gyermekek részképesség-gyengeségeinek felismerésére, és a Tréningprogram alkalmazása
Az egyéni felmérés során választ kapunk arra, hogy mely részképességek működnek gyengébben, majd a célzott fejlesztőprogram/tréningprogram összeállításával megkezdődik a fejlesztés. Lehetőleg heti 5x 10 percet, rendszeresen. Szoros kapcsolattartással, részletes megbeszéléssel követjük nyomon a fejlődés ütemét.
Mindkét esetben cél a kiegyenlített képességprofil elérése, időtartama egyéni, de minimum 6 hónap ráfordítása szükséges.
- Komplex mozgásterápiás fejlesztés: egyéni vagy csoportos
Neuropedagógiai szemléletű fejlesztő eljárás, amelyet Kulcsár Mihályné fejlesztett ki pedagógiai tapasztalatai alapján. Rájött, hogy bizonyos mozgások jó hatással vannak a gyermekek iskolai teljesítményére.
Delacato módszere alapján kidolgozott gyakorlatsorának segítségével, az elemi mozgások tematikusan felépített gyakoroltatásával újraépíthető és megteremthető az a biztos idegrendszeri alap, amely a tanulási képességek egyenletes fejlődéséhez szükséges.
A gyakorlatok 5 éves kortól megtanulhatók és kivitelezhetők, segédeszköz nélkül, szakértő irányítással akár otthon is végezhetők.
Az egyéni felmérés során kideríthető, hogy melyek azok a területek, amelyek megerősítése szükséges. Ezután kerül sor az egyénre szabott gyakorlatsor összeállítására, betanulására, amelyet heti rendszerességgel, 4-5 alkalommal, – lehetőleg a napirendbe beillesztve – kell végezni.
A fejlődés menetét havonta ellenőrizzük a kontroll alkalmával, megnézzük/megbeszéljük az erősségeket és az esetleges elakadásokat, betanuljuk a következő havi gyakorlatsort. A fejlesztő program időtartama a gyermek fejlődésének ütemétől függően minimum 6-8 hónap, vagy igény szerint több, akár másfél év is lehet.
A csoportos foglalkozás adott tematika szerint történik, felmérés nélkül általános fejlesztő hatást eredményez mindenkinél a saját ütemében.
- Tantárgyi korrepetálás: Kémia – elsősorban általános iskolás, alapozó ismeretek stabilizálása, alap számolások elmélyítése, összefüggések megértése céljából. Nem muszáj rendszeresen, lehet alkalmi akkor, ha megakadás van. Matematika – Első osztálytól hetedikig vállalok a fejlesztés eszközeivel támogatott megértést, gyakorlást megakadáskor vagy folyamatosan.
Ha úgy érzik, hogy segítségükre lehetek, keressenek bizalommal, megtaláljuk a megoldást.